ПП-ДБ-СС предлагат ново общинско предприятие за поддръжка на пътищата в София

ПП-ДБ-СС предлагат ново общинско предприятие за поддръжка на пътищата в София

Общинските съветници от групата на ПП-ДБ-СС предлагат създаването на ново общинско предприятие „Софийски улици“.

То ще отговаря за поддръжката на пътната инфраструктура в столицата, включително маркировката, антипаркинг елементите и пътните знаци. Идеята беше представена на брифинг от съветниците Борис Бонев, Димитър Петров и Стефан Спасов и получи подкрепа от техните колеги Ваня Григорова (БСП) и Деян Николов (Възраждане). 

Липсваща маркировка по основните пътни артерии, нетрайна и некачествена боя, ръждясали знаци и изкривени колчета, лоша организация на работата и бавни срокове за реакция. Всичко това срещу огромни суми към няколко строителни фирми – така от ПП-ДБ-СС обобщават досегашният модел за „поддръжка“ на софийските улици. Според тях има нужда от цялостно преосмисляне на модела, така че качеството и контролът да бъдат подобрени, а сроковете за реакция – съкратени.

„Нагледахме се на некачествени маркировки, които компрометират пътната безопасност и правят града ни хаотичен и опасен. Затова слагаме край на неефективния, но скъп модел, изграден изцяло в ущърб на интересите на софиянци и създаваме специализирано общинско предприятие за поддръжка на софийските улици”. Това заяви председателят на най-голямата група в съвета Борис Бонев и допълни, че основната задача на новото предприятие ще бъде навременното полагане на качествена маркировка, подмяната на знаците и поставянето на други средства за организация на движението.

„Обещахме пред софиянци, че ще започнем да връщаме ключовите градски дейности обратно в общински ръце. Анализирахме подхода на редица европейски столици като Прага, Варшава, Загреб, Белград и Виена – масовата практика е уличната поддръжка да бъде под прекия контрол на общината. Време е и в София да да повишим контрола, да съкратим сроковете за реакция, да намалим цената и да изградим собствен капацитет за тази ключова за града дейност.“ – посочи общинският съветник Стефан Спасов.

„Предложението е да се създаде общинско предприятие под пряко подчинение на кмета с около 50 работници, които да се грижат за пътната безопасност, да поставят и ремонтират пътни знаци и маркировки, както и да са отговорни за цялостната организация на движението в столицата. „Купуваме и 25 специализирани машини, както и залагаме на по-качествени и дълготрайни материали, при това задържайки разходите на нивата от 2019 г. Освен улеснени процедури и съкратено време за реакция, основно предимство на общинското предприятие е, че то няма за цел печалба, за разлика от частните субекти.“ – допълни Бонев.

По думите му, няма човек в столицата, който да е доволен от състоянието на улиците и маркировките в София. „Затова предлагаме системно решение, което веднъж завинаги да реши този проблем. Очакваните резултати са повече и по-качествена маркировка, съкратени срокове за реакция, по-строг контрол и ясна отговорност, при намаляване на разходите. Собственият капацитет ще позволи на Общината да постигне чувствително подобрена пътна безопасност и по-бързо реагиране на стотиците сигнали, които получаваме от гражданите.“ – обясни Бонев.

„Идеята е София да започне да изглежда по приятен начин за жителите и гостите на нашия град, а поддръжката да бъде по-качествена, но и в пъти по-евтина.“, коментира общинският съветник Димитър Петров.

“Съвносители на този доклад са Деян Николов от Възраждане и Ваня Григорова - единственствената от своята група, която подкрепи идеята. Няма политическо или идеологическо обяснение защо нещо, което социалистите уж говорят от години, че искат да се случи в София, днес не кой да е - а БСП се противопоставят на създаването на такива. И докато ГЕРБ, които създадоха този олигархичен и провален модел, то поведението на БСП трябва да е показателно и за техните избиратели”, каза още председателят на групата на ПП-ДБ-СС Борис Бонев. 

Сподели: