Шофьорите на градския транспорт в София работят стотици часове извънреден и незаконен труд

Шофьорите на градския транспорт в София работят стотици часове извънреден и незаконен труд

Шофьорите на градския транспорт в София извършват 420 часа годишно извънреден труд, от които 129 часа са незаконни. Това съобщи общинският съветник от БСП Ваня Григорова.

Относно доклада за отмяна на нощните линии Н3 и Н4, Григорова съобщи, че още не е извършен анализ за натоварването, въпреки че такива данни са поискани. Това поставя под въпрос бъдещето на тези линии и води до необходимостта от намаляване на дневните смени, за да се запазят нощните маршрути, коментира Григорова. „На линия 72 вече са орязани две коли през деня, което значително затруднява работата на шофьорите. Те почти нямат възможност за почивки на последните спирки и много от тях са обявили, че ще напуснат след Нова година“, съобщи Ваня Григорова.

Според нея заплатите в градския транспорт могат да бъдат увеличени с 10%, но това не решава основните проблеми. Данните показват, че петък и събота са най-натоварените дни, особено към Студентски град. Освен стотиците часове извънреден труд, Григорова съобщи, че служители от Столичния градски транспорт имат неизползван годишен отпуск от 49 дни. В момента извън експлоатация са 150 автобуса, което допълнително утежнява ситуацията, добави тя.

Георги Желев, председател на синдикалната организация в Столичния автотранспорт, подчерта, че трябва да се изпълни едно предизборно обещание за подобряване на сервизното обслужване. Той също така каза, че броят на часове работа спрямо заплата е неприемлив. Шофьорите често доработват един час между нощната и дневната смяна, без да получават адекватно възнаграждение, каза той.

Според Григорова, липсата на желаещи да работят в градския транспорт е сериозен проблем, тъй като чистата заплата е едва 2100 лева. Тя също така отбелязва, че градският транспорт се почиства за 1 лев, по официални документи, които могат да се проверят на сайта на електротранспорта. Иван Бързаков от Столичния автотранспорт заяви, че са силно притеснени от текущата ситуация. Диспечерите на движение също сигнализират за липса на водачи, време и техника.

Иван Пуев, който работи в транспортния сектор от 5 години, сподели, че на линия 280 трафикът е интензивен, трудно се преминава през трасето и няма възможност за почивки поради липса на заместници. Тези проблеми изискват спешни мерки и решения, за да се подобри качеството на услугите и условията на труд в Столичния градски транспорт. 

Сподели: