Спад на продажбите на коли в Германия през септември

Спад на продажбите на коли в Германия през септември

Новите продажби на коли в Германия отново са се понижили през септември, въпреки повишеното търсене за електрически автомобили, показват официалните данни. Това са още по-мрачни новини за най-големия автомобилен пазар в Европа, предаде АФП.

Общо 208 848 нови коли са били регистрирани в страната миналия месец, съобщи Федералният транспортен орган KBA. Това е спад от 7% в сравнение със същия период предходната година.

Продажбите на електромобили, задвижвани с батерии, които намаляват от месеци, достигнаха около 34 500 броя, което е с 8,7% повече в сравнение с предишната година.

Но консултантската компания EY заяви, че това не означава обрат в продажбите на електрически коли, тъй като ръстът се дължи на ефекта на сравнението. Продажбите през септември 2023 г. са спаднали след прекратяването на някои държавни субсидии през предходния месец.

Продажбите на електромобили през 2024 г. като цяло бележат низходяща тенденция и са доста под миналогодишния темп. Критиците обвиняват за това постепенното прекратяване на стимулите.

Анализаторът от EY Константин Гал твърди, че немският автомобилен пазар се изправя пред „проблематичен микс“ от слаба местна икономика и лоши потребителски нагласи.

„В момента не се наблюдава никакъв импулс за растеж. Много сме далеч от устойчиво възстановяване“, обясни той.

Ниските продажби на автомобили отразяват тревожната картина в целия германски автомобилен сектор.

Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа, миналия месец предупреди, че може да затвори фабрики в Германия за първи път в историята си. Компанията се бори да намали разходите си и да увеличи оскъдните си маржове на печалба.

Правителството проведе кризисни разговори с висши фигури в автомобилната индустрия миналия месец. Твърди се, че Volkswagen е призовал за повторно въвеждане на субсидии за електромобили, за да се стимулира пазарът.

Към главоболията за производителите на автомобили в страната се прибавя и фактът, че на 4 октомври ЕС гласува в подкрепа на налагането на високи допълнителни мита върху електрическите автомобили, произведени в Китай. Според опасенията на германския автомобилен сектор тази стъпка може да доведе до ответни мерки. | БГНЕС

 

Берлин / Германия

Сподели: