Хибридният модел за изписване на рецепти ще остане в сила след 1 април

Хибридният модел за изписване на рецепти ще остане в сила след 1 април

Българският лекарски съюз (БЛС) не е бил информиран за планирани нормативни промени, които да водят до изцяло електронни рецепти от 1 април.

В отговор на разпространената информация, че от 1 април 2025 година ще се издават само електронни рецепти, БЛС подчертава:

Тази промяна не е била обсъждана със съсловната организация и БЛС е категорично против въвеждането на изцяло електронни рецепти, заявяват от съюза. В момента и след 1 април тази година, задължително и само на електронна рецепта ще се предписват антибиотици и антидиабетни лекарства, както и лекарствени продукти, заплащани изцяло или частично от бюджета на НЗОК. 

Още в първата отсечка българският екипаж се сблъска с неочакван софтуерен проблем в навигационното оборудване. Въпреки опитите за коригиране, ситуацията се усложни, след като Дедиков и Дедикова настигнаха рали-легендата Бруно Тири и Лорен Секретин с VW ID.3 GTX, стартирали минута пред тях. Това доведе до нуждата от няколко принудителни спирания и рестартиране на системата, което постави българите на последно място във временното класиране с изоставане от две минути.

Въпреки трудностите, екипажът на ASM Bulgaria демонстрира борбен дух и в следващите девет отсечки постепенно намали разликата. В четири от тях те влязоха в топ 3 по резултат, завършвайки първия ден на 15-а позиция в общото класиране. През втория състезателен ден трасето бе покрито със сняг, превръщайки надпреварата във второто снежно рали в календара след Швеция. Дедиков и Дедикова запазиха стабилно темпо, избягвайки сериозни грешки, и успяха да продължат възхода си в класирането.

В челната група лидерите разменяха позиции след всяка отсечка, а конкуренцията беше изключително оспорвана. В крайна сметка, победител в надпреварата станаха действащите световни шампиони Михал Здраски/Якуб Набелек с Hyundai Kona. На второ място се класира състезаващият се за Сан Марино Гуидо Герини с навигатор Артур Прусак (Полша) с Kia e-Niro, а третото място заеха белгийците Бернард Хайне/Валери Пиет с VW ID.7 GTX.

Българският екипаж Дедиков/Дедикова успя да изпълни основната си цел – влизане в зоната на точките, като финишира на 10-а позиция. Освен това, те постигнаха впечатляваща енергийна ефективност, която ги класира на 5-о място в отделното подреждане за ефективност сред заявените за световния шампионат автомобили.

Следващият кръг от световния рали шампионат за електрически автомобили Bridgestone FIA eco-R е след две седмици в Португалия, като за момента е ясно, че Oeiras rally Portugal ще е първото е-рали с маратонски отсечки с дължина над 85 километра.

Сподели: